søndag den 8. juni 2008

ritual

Har du også et ritual du udfører hver gang du tænder computeren? Jeg har!

Jeg tænder computeren. Taster mit kodeord ind. Derefter venter jeg på at 2 forskellige sikkerhedsprogrammer opdateres. Det næste der sker er med til at holde antallet af overspringshandlinger oppe på 7 eller 8 stykker.

Det første jeg gør er at åbne min outlook og tjekke mine e-mails. Derefter åbner jeg 6 til 7 forskellige internetvinduer og begynder at taste hjemmesiderne ind (De fleste har jeg som bogmærker).
Det første vindue er altid Perezhilton.com, det andet er thesuperficial.com, det tredje er splashnewsonline.com, det fjerde er e-online.com, og det femte er facebook. Derefter åbner jeg endnu et vindue, og ser om der er nogen der har skrevet på min blog (det er der for det meste ikke). Så overvejer jeg om jeg har noget at fortælle til bloggen. Hvis jeg har det så logger jeg ind på min blog side.
Til allersidst ser jeg lige hvad bt.dk har af overskrifter og derefter plejer jeg at fundere over, hvor kedeligt og tidskrævende internettet er.... Kedsomheden gør at jeg slukker computeren.

Men men før det sker så vender jeg tilbage til perezhilton.com, for nu skal jeg i gang med overspringshandlingerne. Jeg tjekker omhyggeligt de føromtalte sider, og det tager ca. 20 minutter, medmindre der er sket et eller andet fantastisk i de rige og kendtes verden. I perioden med Britney's nedtur tog ritualet gerne 45 minutter, da der simpelthen var så mange billeder og videoer af hende, som skulle gennemses.

Jeg lukker internetsiderne ned en efter en, når jeg har "læst" dem, og det fører mig til siden med facebook. Her har jeg har også et ritual som skal gennemføres.
Jeg tjekker først home og snager i hvad andre mennesker har lavet siden sidst. Derefter tjekker jeg om der er nogen, som vil være venner med mig (det er der som regel ikke). Når jeg har gjort det så går jeg til min profil, og ser om der er nogen der har skrevet noget på min væg, eller om der er sket noget siden sidst. Det er der som regel ikke.

Herefter sidder jeg gerne fast. Jeg overvejer om jeg skal uploade (mon om upload er blevet et verbum på dansk?) nye billeder eller skrive til en eller anden. For det meste logger jeg bare af, og går videre til min blog.

På bloggen har jeg ofte emne krise, for jeg vil gerne opdatere den så ofte som muligt, men nogle gange kniber det med emnerne (som er tilfældet pt).

Når jeg har skrevet på bloggen tjekker jeg www.statcounter.com. Stacounter er et værktøj, der giver mig mulighed for at se, hvor mange der besøger min blog, samt hvornår og hvor ofte de/I gør det. Det bruger jeg nogle gange halve timer på. Fascinerende læsning!

Jeg kan fortælle, at der er nogle af jer, der har søgt i google på så fantastiske ord og sætninger som skrive ba natten før, Morten Olsens kæreste, slut, tørre stemmebånd, min kæreste er pms og hader min kærestes venner, og min absolutte yndling hvordan fjerner man lugten af prut. Men I skal ikke lade jer afskrække af, at jeg kan se at I besøger min blog. Jeg bliver så glad, når der er 12 på en dag der har set eller læst mine små skriblerier. Jeg er utrolig glad for alle læsere, også selvom de har fundet mig ved at søge på sætningen: hvordan fjerner man lugten af prut.

Det nye indlæg bliver udgivet. Jeg tjekker om det er sat ordentligt op, kan læses eller om der er mange stavefejl. Jeg lukker siden og går videre til bt.dk.

Som sagt slutter mit ritual med at jeg undres over hvor kedeligt internettet til tider er, og hvordan jeg alligevel formår at bruge mange timer på det.

Det var bare et af mine mange mange (tidskrævende) ritualer. Et andet er det jeg skal foretage i morgen tidlig. At stå op kan nemt tage hen i mod 1 time eller 2 afhængig af hvilket snuse ritual jeg vælger. Men den historie må I få en anden gang.

Her på falderebet vil jeg blot lige sige, at jeg faktisk er forundret over hvor lidt jeg til tider egentlig lever livet.



Godnat og sov godt!


.

Ingen kommentarer: