lørdag den 14. juni 2008

faser

En stor del af mine dage er inddelt i faser, og en dag som i dag er ingen undtagelse.

Fra kl. 7.30 til 12 befinder jeg mig i en tilstand af lykke. Elsker livet. Elsker kæreste. Bruger formiddagen på at ligge med nattøj på i sofaen og se en hyggelig familiefilm.

Derefter skifter humøret radikalt. Fra kl. 12 til 14.30 flyder mine øjne over med tårer, og det vil ingen ende tag. I hvertfald ikke de næste 2 ½ time.

Men 30 minutters cykeltur vender op og ned på mit humør. Jeg suser gennem byen på vej ind til veninder på Charlottenborg ved Kongens Nytorv.

Fra kl. 15 til 17.06 griner jeg og drikker øl i selskab med nogle af Københavns dygtigste kunstnere og designere. Solen skinner. Nyhavn mumler. Jeg bliver dejlig beruset af mine veninders selskab og af øllet i mit glas.

Jeg cykler fuld hjem, og derhjemme danser jeg til Madonna.

Fra kl. 19.00 til 1.00 er jeg i en tilstand af fornægtelse, sindsyge og angst. Betragter mig selv en hel aften uden at vide hvem jeg i virkeligheden er. Betvivler min egen normalitet. Mangler vilje. Mangler mod. Mangler mig selv.

kl. 02.10 lukker øjnene og venter på en ny dag.

.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

hej hej
Er meget enig i din fredag d.13! Det var en lang, sær og ubehagelig dag med mange følelser- men for mit vedkommende var det også en dag der viste, hvor mange dejlige og fantastiske mennesker jeg er omgivet af hver dag.

Og du er selvfølgelig en af dem!

Kram Marina