onsdag den 11. juli 2007

projekt lejlighed

Jeg er lidt af en gør-det-selv-pige. Jeg har troen på, at jeg kan klare alt og gøre alt. Og den bedste følelse er, når det lykkes.

Lad mig give et eksempel: Jeg lavede nyt køkken. Jeg bankede pudsen af en 4x2 meter murstensvæg, ordnede den med saltsyre sådan at den fik new yorker stil, og pudsede selv en endevæg op. Derudover satte jeg selv vandhanen til, herunder alle rør, samlinger og ledte selv rør rundt.

Jeg var en helt. Jeg var den lille vvs'er. Jeg var SÅ stolt af mig selv.

Nu er min kæreste og jeg så igang med at istandsætte hele lejligheden fra top til tå.
Det betyder, at vi nu bor på 14 kvadratmeter i min kærestes delelejlighed. Jeg har pakket det meste af mit tøj ned i papkasser, og har nu kun den mængde tøj som kan være i en Ikeapose.

Alle mine ejendele står i papkasser i min mors kælderrum. Og vores 2 elskede katte, kylling&kanin er på luksus ophold hos min mor indtil lejligheden er færdig.

Lejligheden skal stå færdig senest d. 31. juli, for da har vi ikke længere værelset at bo på.

Det betyder, at jeg er ret afhængig af at håndværkerne, som blandt andet skal lægge nyt fyrtræsgulv, overholder de aftaler vi har lavet. Og indtil videre er det ikke sket.

Hele denne proces gik igang mandag d. 18. juni. Efter endt eksamen, hvor jeg iøvrigt fik 9 uden at have læst, gik jeg direkte hjem og startede med at rive parketgulv af.

Det var jeg færdig med torsdag d. 21. juni, hvor jeg iøvrigt sammen med kæresten også pakkede hele lejligheden ned i papkasser, og flyttede det hjem i min mors kælder.

Holdt afslutningsfest for hold fredag d. 22. juni.

Ryttede op efter fest lørdag d. 23. juni. Tog til Justin og blev mega stiv (se tidligere blog-indslag)

Arbejdede i svigermors smørrebrødsforretning søndag. d. 24. juni. Tog derefter hjem og puttede kattene i deres transportkasser. Bestilte taxa. Blev næsten smidt ud af taxa på jagtvej, fordi taxa-mand var allergisk. Stortuede og fik dermed taxa-mand til at køre mig alligevel.

Uge 26 var lidt af en limbo uge. Talte med håndværkere og ordnede forskellige praktiske ting herunder bankforhold, forsikringer, kæresteforhold og andet. Derudover fik vi fjernet tapet i hele lejligheden tirsdag. Torsdag besøgte jeg farmor, faster og far i Ruds Vedby, Vestsjælland.

Fra 1. juli til 6. juli havde jeg enormt ondt af mig selv, da jeg stod op meget tidligt om morgenen for at tage på meget hårdt arbejde i Gentofte.
Det betød, at der var stilstand i byggeprocessen i lejlighed. Kæreste og jeg fik dog fjernet de sidste ting blandt andet en sofa og båret ting på loftet.

Fredag d. 6. Juli var jeg på arbejde fra kl. 6.30. Tog derefter hurtigt hjem og gik i bad. Cyklede hurtigt i Frederiksberg center og købte vellykket gave til veninde, for derefter at tage hjem til min mor og hilse på misserne.
Cyklede fra mor og misserne kl. 17.15 for at tage til super fødselsdagsmiddag.
Drak for meget. Tog for sent hjem. Stod for tidligt op.
Hyggede med kæreste hele dagen. Cyklede om aften ud til veninde og hyggede med middag og rødvin.
Drak, igen. Tog for sent hjem. Stod for tidligt op. Tog på arbejde i smørrebrøds-biks.

Alt dette imens jeg var ved at få stress over håndværkere, som havde lovet at lejlighed ville få nyt gulv i løbet af uge 27. Men der skete intet og jeg begyndte at kunne se en august måned uden lejlighed uden gulv og uden vægge.
Talte igen med tømrer mandag d. 8 juli om aftenen. Og fik stadig intet konkret svar på hvornår de ville gå igang.

Samme nat havde jeg stress drømme, hvilket jeg havde igen tirsdag nat, da jeg stadig ikke havde hørt fra dem.

Tirsdag nat kunne jeg nærmest slet ikke sove. Jeg lå vågen og spekulerede over, hvor kæreste og jeg kunne bo såfremt lejlighed ikke blev færdig til tiden.

Tog på arbejde onsdag morgen kl. 8 efter 3 timers effektiv søvn. Kom hjem kl. 16.15 tog forbi lejlighed og håndværkere var igang med at fjerne gammel fyrtræsgulv, lister og dørkarme.

Kan endelig begynde at forestille mig hvor stolte vi bliver, når vi er færdige med lejligheden.

Vi turde. Vi gjorde. Vi sejrede.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Fantastisk!

Og så var jeg slet ikke klar over, at du drak for meget... men sådan kan det jo gå. Stil aldrig en flaske gin inden for rækkevidde!

God dag fra Louise