torsdag den 12. juli 2007

netværk

Jeg har et netværk, men jeg har aldrig rigtig turde at bruge det. Men idag kom jeg ud af busken og benyttede mig af det. Og resultatet var fantastisk!

Sådan har jeg det efter en dag, hvor jeg for første gang virkelig gjorde brug af de mennesker jeg kender.

Jeg stod og skulle bruge et telefonnumer på en pålidelig elektriker, og jeg har igennem mit netværk fået anbefalet 2.

Sådan gjorde jeg

1) Skrev kort email. Hvad havde jeg brug for og hvordan kunne man hjælpe.

2) Fandt emailadresser frem. Skrev til alle relevante uden at tage hensyn til profession, alder og bekendtskab. Skrev til ca. 40 emailadresser.

Resultat

Fik 1 mail og 2 sms'er tilbage. 1 mail med forslag til, hvor jeg kunne finde en elektriker og 2 sms'er med telefonnumre til elektrikere.

Konklusion

Mit netværk virker. (Det er dog stadig lidt sløjt når man ser på tilbagemeldingerne, men det vigtigste er dog, at det virker.)

Mit næste spørgsmål er, om mit netværk også virker når jeg eller nogen jeg kender skal have et nyt job. Når jeg skal finde kæreste til desperat veninde, have gode råd og eller bytte gammelt til nyt..?

Og det vil jeg forsøge at finde svarende på i løbet af sommeren og efteråret?

Der skal netværkes for hårdt de næste måneder...

Ingen kommentarer: