tirsdag den 25. november 2008

Jeg vil bare så gerne have

at andre mennesker skal kunne lide mig, men det går bare ikke altid sådan.

På trods af at jeg har lært om konflikthåndtering, krisekommunikation og hvordan man arbejder med og uden om kulturkonflikter, så kan jeg stadig rode mig ud i situationer, som sætter alle rationelle, faglige og sproglige færdigheder over styr.

I går lå jeg i 2 timer og stirrede ud i luften efter at jeg havde tilbragt noget af min mandag aften med at navigere gennem et møde med resten af bestyrelsen. Umiddelbart så alting godt ud, men så kaster jeg mig ud i en konflikt, som i bund og grund handler om at jeg har meget svært ved at forstå og forholde mig til at andre mennesker ikke tænker som mig! Jeg er sikker på at den tanke er roden til mange konflikter, og det irriterer mig grænseløst at jeg ikke kunne hæve mig over min egen opfattelse af verden. Jeg troede jeg var bedre end det, men opdragelse ligger dybt.

Heldigvis har jeg lært at man skal kunne reflektere over sine egne handlinger, og det er så det jeg prøver nu. Men det er svært at forstå at andre ikke er nær så pligtopfyldende som mig. En egenskab jeg værtsætter, men som jeg godt kan se kan være med til at udstille andres mangel på samme, især når jeg står der med polerede sko, attachemappe, orden på dokumenterne og strøget skjorte og ny friseret hår. Jeg ligner jo faktisk en der burde få et par over nakken.


hmmm - det fik jeg så også...

.

.


.

Ingen kommentarer: