lørdag den 23. august 2008

Dag 49

Vægt ???? - men eftersom jeg var ude og drikke i går, samt åd en pizza med kebab og salat, for derefter at fråde over kanelgifler og chokolade, er jeg ret sikker på at jeg ikke har tabt mig. Løb 0 minutter i dag, men det var fordi det regnde og jeg heller ville hygge med min mor og se film.

- Og nu til noget helt andet.

Jge har set 3 film i dag. Den første var Close Encounters of the Third Kind skrevet og instrueret af Steven Spielberg. Filmen er fra 1978 og er et tydeligt bevis på at Hr. Spielberg, siden sine unge år, har været fascineret af aliens. Ganske underholdende, ganske udemærket, men dog uden at bringe de store følelser frem.

Den anden film jeg så, efter at have sagt farvel til min mor, var The Family Stone med blandt andet Luke Wilson, Sarah Jessica Parker, Claire Danes og Diane Keaton. Filmen er en af mange såkaldte tøse-film. En genre jeg har kastet mange penge efter i den senere tid. Jeg har ellers altid gået en stor bue uden om disse ofte ligegyldige film for at hellige mig de mere seriøse spanske, franske og italienske kunst film, men en dag stod jeg der i Fona på Strøget og havde en pludselig og ubærlig trang til kærlighed. Jeg kan anbefale The Family Stone , men kun til dem der kan lide deres sødsuppe helt uden smag.

Den tredje film har jeg netop set færdig - Elizabethtown med Orlando Bloom og Kirsten Dunst. Det var en god film! En rigtig god film! De to hovedpersoner blev spillet ganske fantastisk og troværdigt. Jeg havde sympati for personerne og blev rørt over deres historie. Derudover så var soundtracket i absolut særklassse, og jeg satte mig straks ved computeren for at finde det på amazon.com. Et fint aspekt ved filmen er at Amerika bliver portrateret som et smuk land med rare, glade og venlige mennesker i modsætning til det deprimerende indtryk nyheder og serier giver af the land of oppertunities, som et koldblodigt, morderisk sted hvor man samler dna beviser, er besat af kendte og spiser supersize menuer morgen middag og aften.

Jeg overvejer nu om jeg skal se den fjerde og sidste film i aften. En film der ligger i top 10 over mine absolut yndlings film. 9 1/2 uge med Kim Basinger og Mickey Rourke fra 1986. Historien er fantastisk. Skuespillet er i top. Der er alle faser af begær og følelser. Og så er der ikke mindst et helt uforglemmeligt 80'er look, der får mig til at ønske at jeg var/er Elizabeth, som Kim Basingers rolle hedder i filmen.

hmmm - måske jeg skulle lade være. Jeg plejer at få mindreværskomplekser over hvor fantastisk Kim Basinger er....

.

Update: Jep - total fed film. Jeg blev dog bekræftet i min tese om at man kan være for ung/umoden til nogle film og derfor ikke forstår dem. Første, anden og tredje gang jeg så 9 1/2 uge var jeg bare for ung. Jeg forstod ikke slutningen. Jeg fattede ikke hvad der gik galt. Om det skyldes at jeg er blevet klogere, kan trække på egne erfaringer eller bare følelsesmæssigt er mere voksen, vil jeg ikke afsløre her. Men der er bestemt nogle flere film jeg skal se igen, og som jeg forhåbentlig nu kan forstå. Bare for at nævne et par stykker Magnolia, Eyes Wide Shut og Far and Away. (Underligt nok alle Tom C film, hmmm =)


.

Ingen kommentarer: