tirsdag den 8. juli 2008

Dag 4

8,1 kilo fra ønsket vægt
0 minutters løb gennem det lokale kvarter

Hvis man kan sidde på en motionscykel i sit lokale motionscenter og samtidig læse en bog, så er det altså fordi man ikke cykler hårdt nok.

Dette scenario udspiller sig ofte nede i mit lokale gym. Der sidder jeg og tramper løs på cyklen, pruster, sveder, har det hårdt, hælder vand ud over mig selv for at blive afkølet alt imens at der sidder en lidt ældre kvinde (omkring de 40) og læser Da Vinci Mysteriet.

Det pisser mig af!

Hvorfor fanden har man behov for at læse mens man cykler? Det er jo ikke ligefrem nemt. For det første er det umuligt at sidde helt stille med hovedet når man skal træde pedalerne rundt. For det andet bliver ens fingre fedtede og man bliver forpustet. For det tredje så spilles der utrolig højt musik. For det fjedre så sidder jeg ved siden af og stirrer mistroisk på dig, bogen og dine slappe ben, der er spændt fast til pedalerne. For det femte så læser du side 270 langsommere end du ville gøre derhjemme. Du cykler langsommere end du ville gøre uden bogen, så det er altså overhovedet ingen win win situation.

Kvinden burde gøre som mig.

Jeg bruger alle dem der går forbi mig som underholdning. Det er jo et festfyrværkeri af mangfoldighed lige der foran cyklerne. Der er alle dem der nervøst drikker alt for meget vand fra deres vandflasker, fordi de ikke aner hvor de skal gøre af sig selv. Der er de få med de meget flotte kroppe. Der er blondinerne. Der er brunetterne. Der er store bryster placeret på både mænd og kvinder. Jeg kan se alle former og farver for træningstøj. Folk der falder på og derefter af løbebåndet, folk der stepper til musikken, og ikke mindst dem der synger til musikken.

Læg bogen derhjemme, hvis det er underholdning du har brug for, for der er masser af det i et motionscenter. Men den største fordel er nok, at du undgår at få et par over nakken, fordi du tramper så langsomt på cyklen.



.

Ingen kommentarer: