lørdag den 7. juni 2008

valget

Hvordan træffer man et valg?

Det handler vel i bund og grund om endten at gøre det ene eller det andet. Eller måske handler det om at gå den ene vej fremfor den anden vej. Men hvordan ved man, at man har valgt rigtigt eller forkert?

Er det den rigtige uddannelse jeg har valgt? Ville jeg have kunne brugt de 600 kroner bedre, end på den kjole fra Noa Noa, som jeg købte i dag. Eller skulle jeg alligevel have taget med i Tivoli, og hørt Kasmir i stedet for at ligge på sofaen og se The Devil Wears Prada og Scoop. Hvilken konsekvens får det, at jeg spiste en nutella mad kl. 21 og ikke kl. 15? Hvis jeg bliver tatoveret, hvilken effekt får det for et fremtidigt arbejde? Burde jeg have taget jobbet, da jeg fik det tilbudt, eller var det klogt at takke nej? Kommer mit selvværd til at lide under, at jeg skrev et middelmådigt ba-projekt, og hvilken konsekvens ville det få for mit liv, hvis jeg havde skrevet et bedre? Er det bedst at blive i sengen i morgen, eller burde jeg stå op?



.

Ingen kommentarer: