torsdag den 8. maj 2008

gennembrud

Okay - jeg havde en plan. Og den virkede. Succes!

Jeg havde dog planlagt at jeg ville skrive 5 sider til vejleder, men det blev det ikke til. Det blev dog til 3 sider. Vejleder var begejstret. Woot! Woot!

I går aftes, efter jeg havde skrevet afsnit om Foucault, havde jeg lidt svært ved at se meningen med det hele. Jeg besluttede mig derfor for at slappe af med noget fjernsyn, lidt læsning af teori, og hygge med kæresten. Ingen stress!!!!

Jeg havde brug for det. Jeg har siden lørdag ikke kunne sove uden at drømme om opgaven. Opgaven var det sidste jeg tænkte på om aftenen, og det første jeg tænkte på om morgenen. I nat drømte jeg ikke om opgaven, og da jeg stod op her til morgen kunne jeg pludselig se meningen.

Jeg havde fået pudset mine mentale briller (endnu engang).

Nu sidder jeg i vores kælderen og har indrettet eget lille kontor med kaffe, musik og en masse papir over det hele. Jeg har skrevet mere på min indledning (som nok kommer til at fylde 3 sider), jeg har skrevet indledning, afgrænsning og fokus område til næste afsnit. Jeg er i gang med min første analyse, som kommer til at fylde 6-7 sider. Og jeg bliver færdig med den i dag. Fedt!

Men det vigtigste af det hele. Det, der gør mig i så godt humør. Det er at jeg kan se den røde tråd!


.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Update.

Jeg har nu pløjet mig igennem 5 mindre dokumenter, hvor jeg allerede havde lavet en del af forarbejdet. De er analyseret og der er skrevet noter til alle sammen ( i word).

Nu skal jeg så i gang med 4 rigtig store dokumenter. De alle læst op til flere gange, men nu skal jeg jo så lave en mere dybdegående analyse. På baggrund af at jeg netop har siddet 4 timer med de små, kan jeg godt regne ud, at jeg ikke bliver færdig i dag. Fuck!

Jeg hader at min tidsplan ikke holder.

Theresa - som håber at få troen på at det nok skal lykkes igen, snart!