torsdag den 3. april 2008

perfekt vol.2

Jeg har inviteret veninderne til middag på lørdag, i anledning af at jeg fylder 27 år på mandag. Desværre har det resulteret i, at jeg siden i mandags, har været total besat af min lejlighed.

Den skal fremstå bedst muligt. Så perfekt som mulig. Derfor har jeg de to sidste dage besøgt alverdens indretningsbutikker og købt for mere end mit dankort kunne klare af nips, tilbehør og "rigtige" ting til mit hjem. (Har et styk kæreste der er ved at gå amok.)

Jeg er besat af det perfekte. Det er som om jeg har sat lighedstegn imellem hvem jeg er, og hvordan min lejlighed ser ud. (Et styk kæreste mener, at jeg bare skal slappe af). Og fremstår lejligheden ikke elegant, ren og glitrene, så kan mine veninder måske ane hvem jeg i virkeligheden er.

-Og hvem er så det, spørger den vakse læser måske.

Ja, det er en snart 27 årige studerende med Bridget Jones-agtige tendenser og en masse rod under sengen.

Jeg er nu så træt af butikker med stil, og har så ondt i fødderne efter at jeg har travet København rundt, at jeg endelig er parat til at tage i mod min kærestes råd - så slap dog af, kvinde - og har derfor besluttet mig for at mit hjem er som det er.

Jeg er også ret sikker på at mine veninder hellere vil have lækker mad og vin end Bo Bedre-agtig indretning. De er heldigvis ikke overfladiske.

Ingen kommentarer: