mandag den 28. april 2008

ny vinkel

I dag har jeg set min lille verden med helt nye øjne.

Første punkt på dagen var mit ellers total kedelig klædeskab. Jeg sammensatte ny og lækker bluse/kjole fra Vero Moda med mørke cowboybukser, guldballerinaer, guldøreringe og glattet hår. Godt med makeup på øjnene og det hele blev krydret med nylig brunet hud, som jeg erhvervede mig i går ved hjælp af det lokale solcenter. (politisk ukorrekt, men hvem tæller.)

Ny vinkel fik jeg også, da jeg cyklede ud til studiet (iført ovenfor nævnte tøj og en selvtillid i top). Det var jo blevet forår over night. Mit kvarter havde fået en ansigtsløftning fra trist og grå Frederiksberg bebyggelse til livlig, grøn og sommerklar latinerkvarter ala Nansensgade, 1366 K.

Men den vigtigste erkendelse jeg har gjort i dag, er vedrørende mit BA projekt. I dag mødtes jeg med min vejleder, som udover at være kompetent og dygtig, også er en virkelig behagelig person. Hun hjalp mig med at afdække den problemstilling der lå lige foran mig, men som jeg havde svært ved at se. Hun skitserede en ny tankegang for mig, pudsede mine mentale briller, og hjalp mig på vej. Jeg fik simpelthen en ny vinkel på sagen.

I den forbindelse kom jeg til at tænke på, at man jo en gang imellem møder mennesker der åbner ens øjne, og som giver en lyst, og mod til at se verden fra en ny vinkel.


I dag, var fandeme en god dag!


.

Ingen kommentarer: