mandag den 14. april 2008

fredag

Var jeg inviteret til koncert med JaConfetti i lille Vega på Vesterbro.

For den ikke vante koncertgænger, som jeg så absolut tilhører, er det at gå til koncert et rent helvede. Jeg er ikke specielt vild med konceptet. Det skyldes kun de mange andre mennesker, der befinder sig til sådan et arrangement.

Jeg har problemer nok i forvejen med at tage en bus eller andre offentlige transportmidler, hvor der er mange mennesker. Jeg har de seneste år udviklet en fobi for håndtag, som andre har rørt ved. Jeg bryder mig ikke om at sidde et sted, hvor andre mennesker udbreder deres lugte (bøvser, prutter eller hosten i hænder, for derefter at røre ved transportmidlets interiør, som jeg så skal røre).

Derfor er det ret svært for mig at tage til koncert, for der står folk meget tæt.

I gamle dage, altså før rygeforbudet, kunne man ikke lugte de andre mennesker for der var en overhængende cigaret lugt, som fjernede dunsten. Men nu, hvor der ingen cigaret lugt er til at fjerne andre menneskers prutter, armsved mm, så er det en sand ammunition af lugte der fyres mod en som aftenen skrider frem.

Her stod jeg til en koncert med et band, der virkelig forstod at underholde. Et band med 2 meget karismatiske forsangere, som havde fantastisk vokal, en finurlig humor og skæve tekster. Og det eneste jeg kunne fokusere på var de to fyre der stod lige foran mig, og henholdsvis bøvsede kebab bøvser og slog varme prutter.

-Så vil jeg jeg altså hellere indhalere andre folks cigaretrøg.

Ingen kommentarer: