søndag den 30. marts 2008

DATING

I 2003 oprettede jeg en profil på dating.dk. Jeg havde ingen kæreste, og jeg var træt af at sidde hjemme fredag efter fredag. Jeg ville inviteres i byen, og jeg ville gerne møde nogle mænd.

Det var mit udgangspunkt, da jeg oprettede profilen.

Straks blev jeg introduceret til den lidt mærkelige dating verden, hvor reglerne for kontakt blev skabt ud fra helt andre præmisser end dem jeg kendte fra den "virkelige verden". Jeg skulle lige lære teknikken, for der findes folk på internettets kærlighedportaler, der ligner orker og som tisser i sengen. Dem skal man holde sig fra!

De nye spillerregler for kontakt imellem det mandlige og kvindelige køn var selvfølgelig en teknik der skulle læres, men der hvor jeg mødte størst modstand eller undren var faktisk fra min omgangskreds.

Det var de venner, der endnu ikke havde udforsket net-dating redskabet, og som var en smule bange for alt dette nymodens pjat. Jeg kan huske, at det ligesom lå i luften, at det bare var en dille, et modefænomen, og om et par år ville det være passé. ( ja, det skete så ikke)

Til middagsselskaber var det et tabu at sige: "Ja, jeg dater via nettet og jeg er vild med konceptet". Man blev ofte mødt med: "Ej, har du en dating profil? Guuud, jeg troede ikke, du havde svært ved at finde en kæreste". Det var ofte folk, der havde fundet en kæreste i "den virkelige verden". De forstod ikke hvorfor man ville lægge billeder af sig selv på nettet og skrive lidt om sig selv for at finde en kæreste eller måske nogle venner. (facebook?)

Men nu - 5 år senere - er det vel de færreste der ser ned på folk der bruger nettet til at date, chatte, møde nye mennesker, finde en blind date med dertilhørende sex. Det er vel også de færrester der fniser af dem der lægger billeder af sig selv ud i det uendelige www.univers.org.

Dating portaler er måske nok en smule passé, men heldigvis er der kommet mange nye og bedre portaler til. De tilbyder jo egentlig det samme. En chance for at møde nye mennesker. Jeg kan varmt anbefale dig at bruge dem til at finde din match, hvis du sidder derhjemme fredag efter fredag.

Ingen kommentarer: