torsdag den 6. december 2007

indre konflikt

På den ene side har jeg lyst til at skælde verden ud, men på den anden side er jeg underlagt censur. En censur jeg hidtil ikke har været bekendt med, men som er kommet snigende stille og roligt.

Det drejer sig om, at mine real life friends er bekymrede, stiller spørgsmål om mit helbred og undrer sig over at jeg er negativ, nedladen og selvkritisk i denne blog.

Og desværre har det gjort, at jeg har mistet lysten til at skrive. Jeg kunne være ligeglad, men en følsom person som jeg tager det alvorligt. Jeg har forsøgt at skrive lidt mere positivt, og ikke være så selvhadsk.

Men desværre ligger det ikke til mig.

Jeg mister lysten til at skrive. Jeg har simpelthen ikke noget at skrive om, når jeg ikke kan skælde ud, undre mig over hvor platte andre og jeg selv er, være ironisk og kaste syrligedrops efter alt og alle inklusiv mig selv.

Jeg gider ikke blogge om hvor vidunderlig verden er eller om hvor vidunderlig jeg er. Jeg gider ikke blogge om hvor god, uovertruffen og uovervindelig jeg er. Jeg gider ikke blogge om, hvor perfekt mit liv er, om hvor mange penge jeg har og hvor klog jeg er. Ej, heller hvor lækker, flot og sexet jeg er.

For offentligt selvhad er bedre end at være offentlig selvfedhed.

Sådan er det jo nu engang i Danmark.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Har du så tænkt dig at stoppe med at blogge? Uha det er ikke godt for jeg er altså gået hen og er blevet lidt afhængig af at læse den. Især de dele hvor du er allermest sur og skælder allermest ud:)