torsdag den 9. august 2007

perfekt!

I min sommerferie har jeg fået læst en del. Altså, en del dameblade. Og det har været så hyggeligt. Jeg har siddet med mit blad og en kop kaffe. Dejligt. Afslappende.

Men det er dog gået op for mig, at dameblade har en uheldig effekt på mig. Jeg er begyndt, at fokusere meget på "det perfekte", altså det glitrende, stilede damebladsperfekt... Jeg har nærlæst siderne og er nu i gang med at nærlæse siderne i mit liv. Og jeg har fundet ud af, at jeg ikke er perfekt.
Jeg er ikke engang tæt på at være det. Jeg er faktisk den mest u-perfekte damebladslæser jeg kender....

Jeg er ikke god i skolen. Jeg har grimme tæer. Jeg har masser af fedt på kroppen. Jeg har mega mormor arme. Jeg har grimt hår. Jeg bruger ikke tandtråd hver dag. Jeg spiser ikke sundt. Jeg barbere ikke ben. Jeg bruger nærmest aldrig makeup. Jeg har ikke noget smart tøj. Jeg har ingen smarte sko. Jeg har ingen penge. Jeg betaler mine regninger forsent. Jeg har ingen opsparing. Jeg læser for få bøger, og ser for meget fjernsyn. Jeg har ikke et smart hjem. Jeg er ikke kreativ-gør-det-selv-agtig. Jeg bager ikke hjemmebagte boller. Jeg laver næsten aldrig mad. Jeg er ikke videre interessant og jeg er ikke specielt sød....

-og det værste er: Mine veninder, de er bare perfekte...

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Oi, achei teu blog pelo google tá bem interessante gostei desse post. Quando der dá uma passada pelo meu blog, é sobre camisetas personalizadas, mostra passo a passo como criar uma camiseta personalizada bem maneira. Se você quiser linkar meu blog no seu eu ficaria agradecido, até mais e sucesso.(If you speak English can see the version in English of the Camiseta Personalizada.If he will be possible add my blog in your blogroll I thankful, bye friend).

Anonym sagde ...

Hey

Anser mig for at være én af dine veninder - og jeg takker ydmygt, men må desværre skuffe (eller glæde?) dig: Jeg er ikke perfekt.

Jeg sidder lige nu og skriver speciale (på den desperate måde) uden makeup, uden at have børstet tænder eller hår. Og med mand og barn smidt på gaden, så jeg kan få noget ro. Og så kan jeg ikke engang koncentrere mig - sidder jo og blogger! Til gengæld har jeg drukket fire kopper kaffe...

Kys fra Louise - der gerne joiner klubben af uperfekte, men skønne kvinder.

PS Tillykke med din spanske ven!