mandag den 22. december 2008

snydt

Det er lige hvad jeg er.

Jeg nåede ikke at løbe de 10 kilometer d. 21 december, og derfor tog jeg de grå løbebukser, den gråhættetrøje og min nye i-pod i ørene her til aften, for nu skulle det udestående løbes. Jeg var parat. Jeg var klar. Løb.

Jeg drejde ned af den ene vej efter den anden. Jeg lod tankerne få frit spil. Jeg mærkede den kolde luft mod mine varme kinder. Jeg mærkede mine fødder ramme jorden. Jeg så mine hænder bevæge sig rytmisk ind foran kroppen. Bilerne blev til lyskilder der enten var røde eller hvide. Cykelstien blev mit fortorv, og musikken i mine øre min kilde til energi.

Efter 59 minutter og 47 sekunder stod jeg igen udenfor min hoveddør. Mine lunger var kolde, jeg gispede efter vejret, jeg havde sejret. Jeg var tilfreds. Jeg havde klaret turen. Dem der passerede mig forstod det ikke, de forstod ikke mit triumferende smil eller mine knyttede næver da jeg strakte dem over hovedet og nynnede Rocky melodien.


Jeg følte mig en smule som en af de uovervindelig.



Kæresten sad ved computeren da jeg kom ind af døren "Skatter, vil du være sød at taste min rute på i-form.dk", sagde jeg mens jeg viklede mig ud af det svedige tøj. Jeg var spændt. Nu skulle jeg dele min triumf med kæresten. Han tastede og tastede, og jeg pegede og gav ordre.

Men hov. Hvad var nu det. Da ruten var tastet ind stod der........ 9 kilometer og 590 meter. !!!!!


A HVA!!!! Jeg føler mig så snydt. Jeg troede jeg havde løbet 10 kilometer, og så mangler jeg skallede 410 meter! ! ! ! Jeg gentager jeg mangler 410 meter!

Jeg har det som om at juleaften er blevet streget i kalenderen. Jeg føler det som om jeg har vundet 12 millioner, og mens jeg sidder drømmer om alle de ting jeg skal købe finder jeg ud af at det er sidste uges kupon, jeg sidder og krammer. Jeg har det præcis som den dag hvor ALLE andre end mig havde oplevet jordskælvet. Mega snydt!




....arghhhh... men der er ikke andet for. De 10 kilometer skal løbes og det er inden vi skriver 2009!

.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Synes nu godt, at du kan være tilfreds! Alt skal ikke tælles på meteren...

Glædelig jul fra L.