torsdag den 27. november 2008

man skal

nogle gange lige holde lidt øje med hvad ens bank går og laver, og jeg kan da konkludere at det snart er tid til at tage en snak med min bankrådgiver.

Jeg har en andelsbolig, som jeg købte for snart 5 år siden, dengang hvor man stadig kunne få en andelsbolig til ikke særlig mange penge.

Jeg var ung og havde ikke den store opsparing, og derfor måtte jeg låne i banken. Jeg optog et lån hvor renten var, hvis jeg husker rigtig, på omkring 4,xxx %. Det var i januar 2004.

I 2006 var renten på 4,750. I januar 2007 var renten på 6,350. I dag, under 2 år efter at renten var 6,350 (27. november 2008) er renten på 9,125, og jeg kan se at den er blevet sat op et par gange de sidste par måneder.

Kan det virkelig passe, at jeg i dag betaler 9,125 og 9,442 i årlig nominel rente på mit andelsboliglån? - JA!

Tror hvis nok lige der er nogen der griner hele vejen til banken (?) Eller... Tror hvis nok lige der er nogen der sidder og griner nede i banken...



.

Ingen kommentarer: