lørdag den 18. oktober 2008

Dag 104 - YES!!!!!

Sidder stadig i mit svedige løbetøj, og taler så højt at min kæreste er ved at miste ørene.

Ja - jeg er lige kommet hjem fra min tur rundt om Søerne i København.

Mit delmål.

For snart 15 uger siden skrev jeg her på bloggen at mit første mål skulle være at løbe søerne (6,350 km) d. 18 oktober. Det er nu gjort, og jeg er så stolt af mig selv.

I nat, da jeg lagde mig i seng, var jeg ret nervøs for dagen i dag. Jeg var bange for at fejle. Jeg var bange for ikke at gennemføre, nu hvor jeg havde sagt til så mange at jeg ville gøre det. Jeg var bange for ikke at få det gjort, og dermed miste troen på at jeg nogensinde ville gøre det. Det skulle være nu, for ellers ville det aldrig ske, tænkte jeg.

Da jeg vågnede i morges var jeg ikke mindre nervøs, men heldigvis var jeg fast besluttet på at det skulle gøres. Jeg klædte mig på. Spiste en lille smule havregryn med rosiner og mælk. Gjorde min mp3 klar med lækre numre fra 90'erne - Haddaway, 2 Unlimited, Rocky theme song mm. - kyssede min sovende kæreste farvel, og cyklede afsted.

Det der overraskede mig mest, da jeg begyndte løbeturen ved Søpavillionen (Peblinge sø), var det store opbud af løbere der også havde trodset den kolde morgenluft for at spurte, løbe eller gå rundt om de fem bassiner. Så på trods af den massive forurening der er ved søerne fra de tusindvis af biler der fræser rundt i København, vil jeg være villig til at gøre det igen. Det var ekstremt fedt!

Da jeg havde løbet turen og stod fuldstændig forpustet med røde kinder foran min cykel, var min første tanke, at det virkelig er vær at stile højere end man tror man evner.

De sidste 2 uger har jeg løbet omkring 4,5 kilometer, og troede ikke på at jeg kunne løbe 6,3 uden at skulle kaste mig i græsset af bare smerter. I følge mit træningsprogram, som jeg selv har lavet, skulle jeg kunne løbe 40 minutter den 15. december (ca. 6,7 kilometer), men i dag løb jeg 6,3 på 37,5 minutter. Jeg kan derfor regne ud at jeg allerede er mange uger foran i mit program. Derfor smider jeg mit træningsprogram i skralderen og laver et nyt, hvor jeg fra næste uge løber 6 kilometer i stedet for sølle 4 (ca 40 minutter i stedet for de ca 26 minutter). Det betyder også at jeg kan sætte mit næste mål - at løbe 10 kilometer inden jul. YES!!!

.

Ingen kommentarer: