søndag den 6. juli 2008

Dag 2

8,3 kilo fra ønsket vægt
0 minutters løb

Mit træningsprogram bedyrer at jeg skal holde en hviledag i dag, hvilket jeg også har total brug for. Jeg er mørbanket. Jeg er træt i mine arme. Den opmærksomme læser vil jo nok undre sig over, at jeg ikke skriver at jeg har ondt i benene. Det har jeg skam også, men det er intet imod hvor ondt jeg har i overarmene, underarmene og rygmusklerne.

I mit forsøg på at forbrænde så mange kalorier som muligt kastede jeg mig i går ud i disciplinen 20 meter hækkeklip med elektrisk hække klipper.

Nu er jeg ikke den store havemand eller kvinde, så det var første gang i mit liv at jeg svingede en sådan elektrisk satan. Instrumentet vejer i sig selv 2 til 3 kilo, hvilket måske ikke lyder af meget, men når man skal løfte og klippe med den i 40 minutter, hvoraf de 20 minutter er henover en meter bred hæk, ja så føles 2- 3 kilo lige pludselig som et ton.

Der stod jeg i strutskørt og t-shirt, havde alskens insekter fra føromtale hæk kravlende på mine ben, samtidig med at jeg forsøgte at klippe hækken snor lige. Umuligt. Hækken kom til at lide under at jeg efter 25 minutter kun havde kræfter til at kaste maskinen ind mod hækken.

Kæreste stod på afstand og kunne tørt konstatere, at det var det sjoveste han længe havde set. Da jeg grædende og med sviende muskler spurgte om han ville hjælpe mig sagde han: " jamen det er jo dig der er vicevært her i ejendommen."


Efter gårsdagens massakre på hækken kan jeg blot konstatere, at jeg vil holde mig til mit løb i forsøget på at komme i form. Det er trods alt en sjovere måde at smide kiloerne på.


.

Ingen kommentarer: