søndag den 6. april 2008

Søndag

Glimt fra en lørdag nat og efterfølgende søndag.

Står i baren på Gilt i Rantzausgade - drikker syrlig drink, som bartender har sagt kan overgå min favoritdrink - gin og lime. Det lykkes.

Taler, nej råber til veninde, der også har drukket rimelig tæt de sidste 4 timer.

Veninder samt x antal ukendte unge fyre synger fødselsdagssang for mig, mens jeg står med hovedet begravet i skiftevis væggen og min drink.

Drikker herefter ukendt antal syrlige drinks og fornærmer -sammen med 5 andre veninder - de fyre, der tidligere på aften sang fødselsdagssang. Vi er nu ikke længere populære tøser ala sex and the city, men snarer udskældte fordrukne kvinder i slutningen af 20'erne.

Cykler hjem i massiv regnbyge.

Vågner 7.30. Kæmper mig ud til vandhanen for at hente vand til min fuldstændige udtørrede mund. Finder ud af at jeg ikke kan stå oprejst. Kravler ind i sofa med sovepose og fjernbetjening.

9.30 - ryster

10.00 -har nu også mavekramper. Forsøger at tvinge 1 bid af en bolle i maven. Det lykkes ikke.

11.00 Får 2 hovedpinepiller.

11.05 Erkender jeg, at jeg er ude af stand til at stå oprejst.

Kæreste henter spand. Slaget er tabt. Utrolig voksen og værdig måde at komme ind i sine 27 år.

Ingen kommentarer: