onsdag den 19. september 2007

jeg forstår det ikke

Jeg sidder til undervisning i dag. Valgfag. Magt og medier. Det er i 9. og 10. lektion, så det er sent på eftermiddag. Vi skal i dag gennemgå en case, og derefter er der en åben debat og diskussion af spin. Hvordan vi forstår spin? Hvor man finder spin i danske politik? Kan spin afgrænses? osv

Efter ca. 10 minutter sidder der 6 piger bagerst i klassen og de har alle tændt for deres små bærbare computere. De følger ikke med i undervisningen eller skriver noter. Selvom jeg ikke har adgang til at se deres skærme er jeg ikke i tvivl, om at de ikke følger med i undervisningen. De små sludrer, griner, ser med hos hinanden og peger løs på de små skærme.
Det er virkelig forstyrrende for undervisningen og jeg mister koncentrationen. Underviseren har gjort faget og undervisningen spændende ved at inddrage klip fra Jersild og Spin. Hun viser masser af eksempler fra dansk og udenlandsk politik og inddrager os i undervisningen.

Jeg synes faget er spændende! Jeg vil gerne bestå det! Jeg har valgt det af egen fri vilje! Jeg er på mit sidste år, og vil derfor gerne have gode karakterer!

Derfor bliver jeg pisse irriteret når der sidder nogle snothvalpe bagerest i klassen med deres små bærbare computere og forstyrrer undervisningen. Gå! Hvis undervisningen alligevel er så kedelig at du ikke følger med, så GÅ i pausen. Det må man gerne. Du er ikke tvunget til at sidde der! Og frem for alt GÅ for du forstyrrer os andre....

Med venlig hilsen sure Theresa

Ingen kommentarer: